تعمیر پکیج ناوین در کرج
  • دلایل خرابی پکیج

    مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید  ۰۹۱۲۶۶۰۸۵۶۳

     

    تعمیر پکیج ناوین در کرج به‌طورکلی پکیج از کنار هم قرارگرفتن قطعات مختلف به روش خاص توسط متخصصین تشکیل شده است. پکیج‌ها در دو نوع زمینی و دیواری ساخته می‌شود و به فروش می‌رسد. بعضی از قطعات به‌کاررفته در پکیج به‌مرورزمان دچار فرسودگی می‌شود و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. اگر در منزل و یا محل کار خود از پکیج استفاده می‌کنید بهتر است اطلاعات لازم درمورد قطعات، نحوه عملکرد و سیستم هوشمند پکیج داشته باشید تا در صورت عملکرد نادرست، علت خرابی را آسان‌تر پیدا کنید و تا رسیدت تعمیرکار از خرابی بیش از حد پکیج جلوگیری کنید.

    یکی از اصلی‌ترین سیستم‌های پکیج، سیستم گازرسانی و خروج دود حاصل از احتراق است که قطعات آن احتمال آسیب و خرابی دارد و در صورت خرابی احتیاج به تعمیر و یا تعویض دارند. این سیستم از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که عبارت‌اند از:۱- سیستم یونیزاسیون -۳- سیستم هیدرولیکی -۳- سیستم کنترلی

    • سیستم یونیزاسیون از شیر کنترل گاز، جرقه‌زن، مشعل، کلاهک تعدیل، فن تشکیل شده است.
    • سیستم هیدرولیکی از مبدل اصلی و ثانویه، پمپ تشکیل شده است
    • سیستم کنترلی از سنسور دما (ترموستات حد)،کنترل‌کننده فشار و جریان آب، کنترل تشکیل شده است.

    نحوه عملکرد فن در پکیج ناوین

    کاربرد فن در پکیج ناوین، منتقل کردن هوا به داخل محیط احتراق و خارج‌کردن محصولات احتراق است. به‌طورکلی فن‌ها از منبع تغذیه‌ای با ولتاژ ۲۲۰ ولت تأمین می‌شوند. بخش اصلی فن، در بیرون از پکیج قرار دارد که به‌وسیله سیستم خاصی به بخش داخلی آن که در قسمت خروجی محصولات احتراق قرار دارد متصل می‌شود و گرمای حاصل از احتراق را به بیرون منتقل می‌کند.

    تعمیر پکیج ناوین در کرج

    جایگزین فن در پکیج‌های بدون فن ناوین چیست؟

    کلاهک تعدیل

    وظیفه کلاهک تعدیل در پکیج بدون فن ناوین، کنترل خروج دود حاصل از احتراق به بیرون از پکیج است و درصورتی‌که دود به‌صورت کامل خارج نشود و به داخل دستگاه نفوذ پیدا کند، کلاهک تعدیل می‌تواند عملکرد دستگاه را متوقف و پکیج را خاموش کند.

    مبدل حرارتی در پکیج چگونه کار می‌کند؟

    مبدل‌های حرارتی از لوله‌های فلزی به شکل مارپیچ که توسط تعداد زیادی تیغه به یکدیگر وصل شده‌اند تشکیل شده و وظیفه آن قرارگیری در برابر شعله‌های مشعل برای جهت‌دهی به آن است به این صورت که حرارت شعله را به داخل لوله انتقال می‌دهد. فلز به‌کاررفته باید قابلیت رسانایی داشته باشد تا حرارت را به‌آسانی منتقل کند. اغلب لوله‌ها از فلز مس و یا استیل ساخته می‌شود. به‌طورکلی در ساخت پکیج از فلز مس استفاده می‌شود؛ زیرا نسبت به استیل ارزان‌تر است اگرچه فلز استیل از رسانایی بالاتری برخوردار است؛ اما به دلیل گران بودن در ساخت همه پکیج‌ها استفاده نمی‌شود. مبدل‌ها از دو نوع ۱-مبدل تک منظور -۲- مبدل دو منظور تشکیل شده است.

    مبدل تک منظور چیست؟

    مبدل تک منظور از  یک مسیر حرکت مایعات تشکیل شده و محل عبور آب مدار گرمایشی است.

    مبدل دو منظور چیست؟

    مبدل دو منظور از دو مسیر حرکت مایعات که از داخل یکدیگر می‌گذرد، تشکیل شده است و محل عبور آب مدار گرمایشی و آب مدار مصرفی در پکیج است.

    در پکیج‌هایی که دارای دو مبدل گرمایی است  آب گرم مورد مصرف در مبدل اول گرم می‌شود و سپس در مبدل دوم که از روی‌هم قرارگرفتن لایه‌هایی از فلز مس و یا استیل تشکیل شده است، همراه با آب مدار گرمایی به‌صورت یکی در میان در جهت‌های مخالف در حرکت‌اند تا آب مدار گرمایی که در مبدل اول گرم شده با حرکت در لایه‌ها گرمای خود را به لایه‌های مبدل ثانویه منتقل کند. پکیج البرز دارای بهترین تکنسین در تعمیر پکیج در کرج

    مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید  ۰۹۱۲۶۶۰۸۵۶۳



    پمپ سیکولاتور در پکیج ناوین چیست؟

    وظیفه پمپ سیکولاتور در پکیج، کنترل جهت گردش آب در سیستم گرمایی مبدل ثانویه است که از تغییر مسیر ناگهانی گردش آب جلوگیری می‌کند. پمپ سیکولاتور با نیروی گریزازمرکز و با گردش قطعه‌ای پروانه‌ای شکل در داخل پمپ، آب را به گردش در میاورد.

    سنسور دود چیست؟

    سنسور دود در پکیج شباهت بسیار زیادی از لحاظ نحوه عملکرد و ظاهر به کلید حرارتی دارد. تفاوت سنسور دود و کلید حرارتی در، جایگاه نصب و دمایی که در آن فعال می‌شود است که سنسور دود در دمای ۶۰ الی ۸۰ درجه سانتی‌گراد فعال و بر روی یکی از دریچه‌های کلاهک پکیج نصب می‌شود و در صورت خارج‌شدن دمای حاصل از احتراق به داخل ساختمان و با گرم‌شدن کلید، به سیستم کنترل هوشمند این دستور را می‌دهد که با قطع یک مدار و  اعلام هشدار، افراد داخل ساختمان را مطلع سازد.

     

    وظیفه سنسور فشار در پکیج ناوین چیست؟

    سنسور فشار، وظیفه کنترل فشار در داخل پکیج را بر عهده دارد. در صورت بالارفتن فشار در مدار گرمایی، اهرمی که سمت دیگر آن به یک مدار الکتریکی متصل است، در پشت دیافراگم به حرکت در می‌آید.  وجود مقاومت در این مدار الکتریکی باعث می‌شود زمانی که در سمت دیگر اهرم به حرکت درآید، میزان فشار را بر روی سیستم هوشمند پکیج نشان داده و اعلام خطر کند.

    درصورتی‌که فشار پکیج از ۵% بیشتر شود  مشعل دستگاه به‌صورت خودکار خاموش می‌شود تا از آسیب بیشتر به دستگاه جلوگیری کند.

    وجود فشارسنج عقربه‌ای در پکیج سبب نشان‌دادن میزان فشار در داخل پکیج است که این فشارسنج در جلو و یا زیر دستگاه قرار دارد.

    ارور های پکیج ناوین – تعمیر پکیج ناوین در کرج

    ارورهای پکیج ناوین

    هرکدام از ارورها بر روی صفحه نمایشگر پکیج ناوین نشانه چیست؟

    بعد از خراب‌شدن یک قطعه در پکیج و یا مشکل و اختلال در عملکرد، ارور مربوطه بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود. اگر در حال حاضر از پکیج استفاده می‌کنید توصیه می‌شود اطلاعات لازم درباره ارورها را بدانید تا در صورت نمایش ارور اگر مشکل ایجاد شده نیاز به حضور تعمیرکار ندارد خودتان آن را بر طرف کنید و یا در صورت خرابی زیاد، از ایجاد خسارت بیشتر تا رسیدن تعمیرکار جلوگیری کنید.

     

    • کد ۱ به دلیل بالارفتن دمای مدار گرمایش از دمای استاندارد نمایش داده می‌شود.
    • کد ۲ به دلیل فشار آب در مدار گرمایش نمایش داده می‌شود.
    • کد ۳ به دلیل مشکل در ایجاد جرقه نمایش داده می‌شود.
    • کد ۴ به دلیل تشکیل نشدن شعله نمایش داده می‌شود.
    • کد ۵ به دلیل مشکل در مدار گرمایش، (باز شدن مدار NTC) نمایش داده می‌شود.
    • کد ۶ به دلیل مشکل در مدار گرمایش، (کوتاه‌شدن اتصال مدار NTC ) نمایش داده می‌شود.
    • کد ۷ به دلیل مشکل در آب گرم مصرفی، (باز شدن مدار NTC) نمایش داده می‌شود.
    • کد ۸ به دلیل مشکل در آب گرم مصرفی، (کوتاه‌شدن اتصال مدار NTC )نمایش داده می‌شود.
    • کد ۹ به دلیل قطع‌شدن فن نمایش داده می‌شود.
    • کد ۱۰ به دلیل مسدود شدن دودکش و خطای پرشر سوئیچ دود نمایش داده می‌شود.
    • کد ۱۲ به دلیل اشکال در احتراق نمایش داده می‌شود.
    • کد ۱۳ به دلیل جداشدن اتصال سوئیچ آب گرمایشی نمایش داده می‌شود.
    • کد ۱۴ به دلیل نشتی گاز نمایش داده می‌شود.
    • کد ۱۵ به دلیل خطا در اتصال برد کنترل نمایش داده می‌شود.
    • کد ۱۶ به دلیل بالارفتن دمای قطعات داخلی پکیج نمایش داده می‌شود.
    • کد ۱۷ به دلیل اختلال در dip switch نمایش داده می‌شود.

    تعمیر پکیج ناوین در کرج به صورت تخصصی با تکنسین های متخصص پکیج البرز، ما اینجا هستیم تا آرامش را به خانه برگردانیم.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵۰ رای