تعمیر کار پکیج ایران رادیاتور در کرج

,
تعمیر کار پکیج ایران رادیاتور در کرج
  • تعمیر کار پکیج ایران رادیاتور در کرج به صورت کاملا تخصصی، با متریال های مناسب و قیمت عالی به همراه پشتیبانی و هرروز هفته در هر ساعتی از شبانه روز در خدمت شما هستیم.

    تعمیر کار پکیج ایران رادیاتور در کرج: به همراه مراحل شرح آن

     

    برای مشاوره رایگان و رفع سوالات شما در خصوص تعمیر و سرویس انواع پکیج   ۰۹۱۲۶۶۰۸۵۶۳

     

    مرحله اول تعمیر پکیج ایران رادیاتور: کلید روشن و خاموش را روی حالت روشن قرار دهید.

    برای شروع تعمیر و عیب یابی پکیج ایران رادیاتور ، کلید روشن و خاموش پکیج را روی ۱ قرار دهید.

    اگر چراغ سبز بالای کلید روشن شد به مرحله دوم بروید. در غیر این صورت اگر پکیج روشن نشد، علت روشن نشدن پکیج برابر است با:

    • قطع برق ( پریز برق را با فازمتر چک کنید که برق داشته باشد)
    • فیوز پکیج سوخته است (با فازمتر چک کنید که برق بعد از فیوز وجود دارد یا خیر).
    • برد الکترونیک پکیج ایران رادیاتور مشکل دارد و باید تعویض گردد.

    در بعضی مواقع علت روشن نشدن پکیج بسیار ساده است. ممکن است محافظ برق پکیج خراب شده باشد و برق را از خود عبور ندهد. در این صورت برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود کافیست محافظ را از مدار حذف کنید و یک محافظ برق پکیجی جدید جایگرین نمایید.

    با یک فاز متر و با رعایت احتیاط، چک کنید که برق تا کجای برد الکترونیک وجود دارد، اگر برق تا قبل از فیوز برد وجود دارد اما بعد از آن دیگر فازمتر روشن نمیشود به معنی خرابی فیوز است. برای تعویض فیوز کافیست یک فیوز نیم آمپر معمولی از فروشگاه قطعات الکترونیکی خریداری نمایید و  دو شاخه پکیج را از برق بکشید. سپس فیوز قبلی برد پکیج را از مدار خارج نمایید و فیوز جدید را جایگزین کنید.

    گاهی اوقات نیز علت خرابی پکیج ایران رادیاتور، مشکل برد الکترونیک است. اکثر خرابی های برد الکترونیک پکیج نیز به خاطر نوسان برق ایجاد میشود. اگر این مشکل وجود داشته باشد برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور باید برد پکیج را تعویض نمایید. اما قبل از آن حتما برد الکترونیک پکیج را نزد یک تعمیرکار برد پکیج ببرید و نشانش دهید شاید با تعویض بعضی از قطعات داخل برد، بتوانید از همان برد قبلی استفاده نمایید.

    اگر چراغ ریست پکیج (چراغ قرمز رنگ در پکیج های ایران رادیاتور) روشن شد، دکمه ریست را یک بار فشار دهید تا پکیج مورد راه اندازی مجدد قرار بگیرد. اگر چراغ قرمز مجددا روشن شد به جدول عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مراجعه کنید و به کمک آن جدول مشکل را برطرف نمایید.

    روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور به معنی قطع شعله و ارور دادن پکیج است. هر کدام از ارور های پکیج ایران رادیاتور به معنی خراب شدن یکی از سنسورها و یا در حالت قطع قرار گرفتن آن ها است. برای راحتی شما عزیزان در راستای تعمیر پکیج ایران رادیاتور، تعدادی از این ارورها را همین جا توضیح میدهیم.

    برای مشاوره رایگان و رفع سوالات شما در خصوص تعمیر و سرویس انواع پکیج   ۰۹۱۲۶۶۰۸۵۶۳

    برای مشاوره رایگان و رفع سوالات شما در خصوص تعمیر و سرویس انواع پکیج   ۰۹۱۲۶۶۰۸۵۶۳

    مرحله دوم تعمیر پکیج ایران رادیاتور: چک کردن فشار مدار پکیج

    بیشترین ارور ( کد خطایی ) که ممکن است حین تعمیر پکیج ایران رادیاتور به آن بر بخورید، ارور ۴۰ ۷۰ یا همان E1 است. ظاهر شدن این ارور به این معنی است که فشار مدار رادیاتورهای پکیج بیش از حد کم است. این فشار توسط گیج فشار پکیج نشان داده میشود. گیج فشار ( مانومتر ) در پکیج های ایران رادیاتور یک عقربه مشکی رنگ است که از عدد ۰ تا ۴ طبقه بندی شده است. محدوده فشار مناسب فشار پکیج ایران رادیاتور، بین ۱ تا ۱.۵ بار میباشد.

    برای بالا بردن فشار پکیج ایران رادیاتور باید شیر پر کن را باز کنید و منتظر بمانید تا درجه فشار بالا برود. بعضی از همکاران و مشتریان به اشتباه این شیر را شیر هواگیری پکیج مینامند در حالی که وظیفه این شیر خارج کردن هوا از مدار نیست. اگر شیر پر کن را باز کردید اما فشار به آرامی بالا میرود، همراه با باز نمودن شیر پرکن پکیج، یک شیر آب سرد نیز باز کنید تا پمپ خانه فعال شود و آب با فشار وارد پکیج شود.

    شیر پر کن پکیج های ایران رادیاتور دو نوع است. مدل اول شیر پر کن آبی رنگ که شبیه سر ماژیک است و مدل دوم که یک شیر گرد و مشکی رنگ میباشد.

    اگر شیر پر کن را باز کردید اما فشار بالا نرفت یکی از موارد زیر علتش میباشد:

    1. خرابی شیر پر کن پکیج
    2. گرفتگی مسیر شیر پرکن
    3. گرفتگی مسیر مانومتر
    4. کم بودن فشار آب ورودی به دستگاه

    در این صورت برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود باید شیر پر کن را با آچار ۱۴ باز کنید و ببینید نشکسته باشد. در بعضی از پکیج های ایران رادیاتور، شیر پر کن پکیج میشکند و نیاز به تعویض پیدا میکند. سپس با یک سنجاق قفلی، مسیر شیر پر کن را باز کنید تا آب بتواند وارد مدار شود.

    همچنین از صحت عملکرد مانومتر پکیج نیز مطمئن شوید. برای ین کار باید مانومتر را با آچار ۱۴ باز کنید و مطمئن شوید که سر مانومتر نگرفته باشد. اگر سر مانومتر رسوب گرفته است با  یک سنجاق قفلی آن را تمیز کنید و مجددا مانومتر را ببندید.

    گاهی اوقات نیز فشار آب ورودی به دستگاه بیش از حد کم است. باید مطمئن شوید مسیر ورودی کامل باز باشد و آب پر فشار از شلنگ ورودی پکیج خارج شود. اگر تمام موارد را چک کردید و فشار همچنان کم بود، باید یک پمپ قوی تر برای منزل خود بخرید.

    حالا که فشار بالا رفته است، یک مرتبه دستگاه را ریست کنید. اگر بعد از انجام این همه مرحله، هنوز کد خطای ۴۰ ۷۰ یا E1 را مشاهده میکنید مطمئن باشید که پرشر سوئیچ آب که کارش فهمیدن فشار مناسب پکیج است خراب شده و نیاز به تعویض دارد. البته این اطمینان را به شما بدهم که جنس پرشر سوئیچ آب در پکیج های ایران رادیاتور خیلی خوب است و احتمال خراب شدنشان بسیار کم میباشد. اما این هم یک قطعه است و ممکن است خراب شود.

    در پکیج های قدیمی تر ایران رادیاتور به جای استفاده از پرشر سوئیچ آب، از فلوسوئیچ استفاده شده است. این قطعه نیز ممکن است خراب شده باشد. تا اینجای تعمیر پکیج ایران رادیاتور، توانسته اید عیب یابی را به خوبی فرا بگیرید. از اینجا به بعد کار تخصصی تر میشود.

    مرحله سوم تعمیر پکیج ایران رادیاتور : ولوم شوفاژ را زیاد کنید و به عملکرد پکیج نگاه کنید.

     

    کلید گرمای شوفاژ ( ولوم سمت چپ که کنارش عکس رادیاتور کشیده شده است) را زیاد کنید:

    اولین کاری که دستگاه انجام میدهد، تشکیل شعله میباشد. پس گاز را آزاد میکند و به جرقه زن دستور میدهد که شعله را ایجاد نماید. جرقه زن ولتاژ ۲۰۰۰۰ ولت را اعمال میکند و شعله تشکیل میشود. سپس میله یون، وجود شعله را به برد الکترونیک اطلاع میدهد.

    اما در حین تشکیل شعله، هر کدام از قطعات ممکن است مشکل پیدا کنند. اگر جرقه زن خراب شده باشد، نمیتواند به خوبی عمل انتقال جرقه را انجام دهد در نتیجه شعله تشکیل نمیشود، همچنین ممکن است گاز قطع باشد و شعله ای تشکیل نشود یا برد الکترونیک معیوب باشد و فرمان آزادسازی گاز را صادر نکند.

    برای تشخیص سلامت جرقه زن کافیست هنگام تلاش برای تشکیل شعله توسط جرقه زن، یک چوب کبریت کنار آن روشن نماییم. اگر شعله تشکیل شود، جرقه زن خراب یا بسیار ضعیف شده است. اما اگر با چوب کبریت هم پکیج روشن نشود، یا گاز خانه قطع شده و یا برد الکترونیک پکیج معیوب گشته است.

    ویدیوی زیر میتواند کمک زیادی به شما در حین تعمیر پکیج ایران رادیاتور نماید:

    اگر شعله تشکیل شود اما تشخیص داده نشود ( یعنی بعد از ۷ ثانیه شعله قطع شود) میله یون پکیج خراب شده است. میله یون مانند ترموکوپل عمل میکند. یادتان می آید علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن ها، خرابی ترموکوپل بود؟ در پکیج نیز اگر میله یون خراب شده باشد، شعله تشخیص داده نمیشود. برای تعمیر الکترود یون پکیج کافیست آن را با سمباده تمییز نمایید ( در ۸۰% اوقات مشکل حل میشود، اگر حل نشد مجبورید میله یون را تعویض نمایید).

    مرحله چهارم تعمیر پکیج ایران رادیاتور: چک کردن پمپ پکیج

     

    برای مشاوره رایگان و رفع سوالات شما در خصوص تعمیر و سرویس انواع پکیج   ۰۹۱۲۶۶۰۸۵۶۳

    دست خود را روی پمپ پکیج بگذارید تا متوجه شوید که پمپ کار میکند یا نه (اگر پمپ کار نکند فشار و دمای مدار زیاد میشود و علاوه بر صدای وحشتناک از داخل پکیج به علت گرما و فشار زیاد، ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ توسط چراغ های پکیج ایران رادیاتور نشان داده میشود. در این حالت ممکن است پمپ پکیج سوخته باشد و یا دستگاه رسوب شدید گرفته باشد. همچنین در موارد نادر، برد پکیج مشکل پیدا میکند).

    پمپ پکیج نیاز به سرویس دارد. برای سرویس پمپ پکیج باید آن را از هیدرولیک جدا نمود و روتور را بیرون کشید. برای این کار ابتدا برق دستگاه را قطع نمایید، سپس با یک آلن شماره ۵ پیچ های پمپ را باز کنید. بعد پمپ را بیرون بکشید و روتور آن را تمیز کنید.

    بی شک پکیج البرز یکی از متخصصین های تعمیر پکیج در کرج میباشد که دارای سابقه کاری ۱۵ ساله است.

    مرحله پنجم تعمیر پکیج ایران رادیاتور: چک کردن فن

     

    اگر پمپ کار میکند، نوبت به فن پکیج میرسد. در صورت خرابی فن و یا پرشر پکیج ارور های ۴۰ ۶۰ ۷۰ یا ۴۰ ۶۰ ۸۰ نشان داده میشود که باید طبق کد خطای پکیج ایران رادیاتور این ارور ها را برطرف نمایید.

    اگر رادیاتور ها گرم شدند، نوبت به چک کردن آب گرم مصرفی است. پس شیر آب گرم داخل آشپزخانه یا دستشویی را باز کنید:

    آیا پکیج روی حالت رقص نور میرود؟ (رقص نور یعنی روشن شدن دوتا دوتای چراغ های ۳۰ تا ۸۰) اگر نه:

    فلوسوئیچ یا میکروسوئیچ خراب است.

    دبی آب گرم (میزانی که از پکیج آب گرم گرفته اید) بسیار کم است.

    برد الکترونیک دستگاه معیوب است.

    اگر رقص نور تشکیل شد: آیا چراغ نارنجی (چراغ شعله) روشن میشود؟ اگر نه، ترمیستور آب گرم مصرفی را تعویض کنید.

    اگر چراغ شعله روشن میشود باید صبر کنید تا آب گرم شود. اگر آب گرم نشود سه علت دارد:

    • شیر موتوری خراب است.
    • مبدل ها رسوب دارند.
    • دبی آب بیش از حد زیاد است.

    با کلیک روی لینک عیب یابی پکیج میتوانید پکیج خود را عیب یابی کرده و مشکلات آن را متوجه شوید.

    برای این که متوجه شوید شیر موتوری پکیج خراب است یا سالم، کافیست خار آن را از سوپاپ جدا کنید و به آن نگاه کنید. شیر موتوری سالم، هنگام باز کردن آب فعال میشود و شافت داخل آن بیرون می آید. اما اگر شیر موتوری خراب شده باشد، شافت ثابت میماند و حرکت نمیکند. معمولا شیر موتور برقی اگر خراب باشد به شدت داغ میکند.

    اگر مبدل های پکیج رسوب گرفته باشند، آب داخل آن ها به خوبی دور نمیزند. در نتیجه وقتی آب گرم را باز میکنید، مرتب سرد و گرم میشود و در مواردی که رسوب خیلی شدید باشد، ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ یا E81 را مشاهده خواهید کرد. روش های زیادی برای شستن مبدل های پکیج وجود دارد که بهترین و معروف ترین روش، اسیدشویی است. برای انجام سرویس اسیدشویی باید مهارت کافی داشته باشید زیرا کار خطرناکی است و ممکن است به شما آسیب بزند.

    یکی دیگر از دلایلی که آب گرم پکیج گرمای مطلوبی ندارد، بیش از حد بودن فشار ورودی پکیج است. هر چه پکیج ظرفیت بیشتری داشته باشد، مقدار بیشتری آب را در لحظه میتواند گرم کند، در نتیجه اگر پکیج شما ۲۲ یا ۲۴ هزار است، نمیتوانید انتظار داشته باشید که حجم زیادی از آب ورودی را بتواند به سرعت داغ کند و تحویل شما بدهد. برای مطمئن شدن از تاثیر دبی آب بر گرمای خروجی، میتوانید شیر ورودی پکیج را کمی ببندید و نتیجه را با قبل مقایسه نمایید.

    تعمیر کار پکیج ایران رادیاتور در کرج همراه باشید وهمین حالا با شماره تماس های زیر تماس بگیرید و یا از طریق واتس آپ در تماس باشید

     

    برای مشاوره رایگان و رفع سوالات شما در خصوص تعمیر و سرویس انواع پکیج   ۰۹۱۲۶۶۰۸۵۶۳

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای